Эхлэл        Байгаль орчин        Боловсрол        Гэмт хэрэг        Гэр бүл        Нийслэл        Орон нутаг        Хөдөө аж ахуй         Хууль, эрхзүй        Шашин        Эрүүл мэнд
Image
ЦАГДААГИЙН АЖИЛТНЫ НЭР БАРИН, ХЭРЭГ ҮЙЛДСЭНИЙГ ИЛРҮҮЛЖЭЭ
Image
УЛСЫН ХЭМЖЭЭНД ТАРВАГАН ТАХЛЫН ДАРХЛААЖУУЛАЛТЫГ ДАХИН 10 ХОНОГ СУНГАЛАА
Image
МАН-ЫН БҮЛЭГ ЕРӨНХИЙЛӨГЧИЙН ТӨСЛИЙГ ХЭЛЭЛЦЭЖ БАЙНА
Image
“ТӨРИЙН МЭДЭЭЛЭЛ” ЭМХЭТГЭЛИЙН 2019 ОНЫ 27 ДУГААРЫН ТОЙМ
Image
КАПИТАЛ БАНКНЫ ЭД ХӨРӨНГИЙГ ХУДАЛДАЖ ЭХЭЛЖЭЭ
Image
“БИД МАРТАХГҮЙ” ХҮНДЭТГЭЛИЙН ӨДРИЙГ ЗОХИОН БАЙГУУЛЛАА
Image
Н.ЛҮНДЭНДОРЖ: ҮНДСЭН ХУУЛИЙН НЭР ТОМЪЁО ТОВ ТОДОРХОЙ БАЙХ ЁСТОЙ
Image
БУЛГАН, АРХАНГАЙН МАЛЧДЫН ИСГЭСЭН АЙРАГ ШИЛДГЭЭР ШАЛГАРАВ
Image
АЛДАРТ ИХ "МАГНАЙ ХАЛИУН" АЗАРГА ЭНДЖЭЭ
Image
АЖИЛ, АМРАЛТАА АНДУУРСАН ГИШҮҮН
Image
Ч.УЛААН УИХ-ЫН СОНГУУЛИЙН МӨНГӨӨ УЛСЫН НААДМААС БОСГОВ УУ
Image
10,12 НАСТАЙ ХҮҮХДҮҮД АЙЛЫН ЦООЖ ЭВДЭН ОРЖ, ХУЛГАЙ ХИЙЖЭЭ
Image
ИРГЭД ЭСЭРГҮҮЦСЭН, МАН “УЛАЙРСАН” ҮНДСЭН ХУУЛИЙН ӨӨРЧЛӨЛТ
Image
УЛСЫН АВАРГА Н.БАТСУУРЬ: ЧУХАЛ ҮЕД ХАРИУЦЛАГА АЛДСАН НЬ МИНИЙ БУРУУ
Image
“ХӨХҮҮРИЙН АЙРАГ” НААДАМ ГУРАВ ДАХЬ ЖИЛДЭЭ АМЖИЛТТАЙ ЗОХИОН БАЙГУУЛАГДЛАА
Image
МОНГОЛ УЛС ТОГТВОРТОЙ ХӨГЖЛИЙН ХЭРЭГЖИЛТИЙН ҮНДЭСНИЙ САЙН ДУРЫН ИЛТГЭЛЭЭ НҮБ-Д ТАНИЛЦУУЛАВ
Image
ХЯТАДЫН ЭДИЙН ЗАСГИЙН ӨСӨЛТ БУУРЧЭЭ
Image
АЗИЙН АВАРГА ШАЛГАРУУЛАХ ТЭМЦЭЭН ЭХЭЛЛЭЭ
Image
СОНСГОЛОНГИЙН ХУУЧИН ГҮҮРИЙН ХӨДӨЛГӨӨНИЙГ ХААЛАА
Image
“ИХ ХУРД-8” ЭНЭ САРЫН 20-21-НД БОЛНО
Image
Ж.БАТЗАНДАН: ЕРӨНХИЙЛӨГЧ ҮНДСЭН ХУУЛЬД НЭМЭЛТ ӨӨРЧЛӨЛТ АСУУДЛЫГ МАНЛАЙЛЖ, УДИРДАХ ЁСТОЙ
Image
ХОРГОДСОН СЭТГЭЛИЙН ДУУЛАЛТАЙ ХӨВСГӨЛ, ХӨЛӨГ ХОЁР
Image
УНГАР УЛСЫН ГАМШГИЙН УДИРДЛАГЫН ЕРӨНХИЙ ГАЗАРТАЙ ХАРИЛЦАН ОЙЛГОЛЦЛЫН САНАМЖ БИЧИГ БАЙГУУЛЛАА
Image
УУР АМЬСГАЛЫН ӨӨРЧЛӨЛТТЭЙ ТЭМЦЭХ СЭДВЭЭР ТУСГАЙ АРГА ХЭМЖЭЭ ЗОХИОН БАЙГУУЛАВ
Image
НЭГДҮГЭЭР СУРГУУЛИЙН ЗАХИРАЛ Г.БУМ-ЭРДЭНЭ НАРЫН ЯЛЫГ ХЭВЭЭР ҮЛДЭЭЖЭЭ
Image
БӨХИЙН АСАРТ ЦЭЦЭГЛЭСЭН АВИЛГЫН СҮЛЖЭЭ МОРИНЫ КОМИССОД ХАЛДВАРЛАСАН ГЭВ ҮҮ?
Image
ДАРХАНЫ ЗАМ ЗАСВАРЫН ҮЕЭРХ НИЙТИЙН ТЭЭВРИЙН ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ МАРШРУТ
Image
ҮЕР УСНЫ АЮУЛААС СЭРЭМЖЛҮҮЛЖ БАЙНА
Image
ҮНДСЭН ХУУЛЬД ОРУУЛАХ НЭМЭЛТ, ӨӨРЧЛӨЛТИЙН ТӨСЛИЙН “СУРГАГЧ БАГШ” НАРЫГ БЭЛДЭЖ БАЙНА
Image
ГАДААДАД ТЭТГЭЛЭГТ ХӨТӨЛБӨРӨӨР СУРАЛЦАХ ШИНЭЧИЛСЭН МЭДЭЭЛЭЛ
Image
ГАЛ ТҮЙМЭР УНТРААХ, АВРАХ 74 ДҮГЭЭР АНГИЙГ АЛБАН ЁСООР ХҮЛЭЭЖ АВЛАА
Image
ХАН-УУЛ ДҮҮРГИЙН 15, БАЯНЗҮРХИЙН 26 ДУГААР ХОРООНЫ ХАЛУУН УСЫГ АРАВ ХОНОГ ХЯЗГААРЛАНА
Image
ЦЭЦЭГ ТӨВИЙН УУЛЗВАРЫГ ХААХ ҮЕИЙН НИЙТИЙН ТЭЭВРИЙН ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ ХУВААРЬ
Image
ЭНЭТХЭГТ ОЛОН МУЖ УСАНД АВТЖЭЭ
Image
ТҮРЭЭСИЙН ОРОН СУУЦНЫ ШИНЭ ЖУРАМ /БҮРЭН ЭХЭЭРЭЭ/
Image
ДОЛООДУГААР САРЫН 18-21-НИЙ ӨДРҮҮДЭД ЦАХИЛГААН ТОНОГЛОЛД ЗАСВАР ХИЙХ ХУВААРЬ
Image
АЙМГУУДЫН НААДМААС ГУРВАН ХУРЦ, 17 ШИНЭ АРСЛАН ЦОЛТОН ТӨРЖЭЭ
Image
ЗАХ, ХУДАЛДААНЫ ТӨВҮҮДЭЭР АДУУ БОЛОН ЯМААНЫ МАХ ХОВОРДЖЭЭ
Image
ӨНӨӨДРӨӨС “БАРУУН ТҮРҮҮ–10 ХОРООЛОЛ” ЧИГЛЭЛД ӨӨРЧЛӨЛТ ОРЛОО
Image
ҮЙЛ ЯВДАЛ: “ЯАРААД ЯАХ ВЭ ДЭЭ” АЯНЫ ЯВЦЫН ҮР ДҮНГ ТАНИЛЦУУЛНА
Image
ЕРӨНХИЙЛӨГЧИЙН ӨРГӨН МЭДҮҮЛСЭН ТӨСЛИЙГ СУДАЛЖ, ХОЛБОГДОХ ҮНДЭСЛЭЛ, ТАЙЛБАРЫГ БОЛОВСРУУЛАХ АСУУДЛЫГ ХЭЛЭЛЦЛЭЭ
Image
УЛААНБААТАРТ 29-31 ГРАДУС ДУЛААН БАЙНА
Image
УЛААНБААТАР-ДАРХАН ЧИГЛЭЛИЙН НИЙТИЙН ТЭЭВРИЙН ҮЙЛЧИЛГЭЭНИЙ ТӨЛӨВ
Image
АСЕМ: ҮНЭ ЦЭНЭ, ИМИЖ ГЭДЭГ ЗООСООР ХЭМЖИГДЭХ ЭД БИШ
Image
ХЭНТИЙ АЙМГИЙН НУТГИЙН ЗӨВЛӨЛӨӨС АВАРГАД ТАВАН ӨРӨӨ БАЙР БЭЛЭГЛЭВ
Image
Х.БИЛГҮҮН: ХҮЧИРХЭГ ҮНДЭСТЭЙ БОРТОГЛОГДСОН МОДЫГ ХЭДИЙД Ч ТАРЬЖ БОЛНО
Image
ЗАГАСТАЙН ДАВААГ АЛБАН ЁСООР ХААХААР БОЛЖЭЭ
Image
АМАРЧ БАЙСАН ИРГЭДИЙН МАЙХНЫГ ДАЙРЧ, 6, 7 САРТАЙ ХОЁР ХҮҮХДИЙН АМИЙГ ХОХИРООЖЭЭ
Image
БАЯНХОНГОР ХАЙРХАН УУЛЫГ ДУРСГАЛТ ГАЗРААР БҮРТГЭХЭЭР БОЛЖЭЭ
Image
ЦЭЦЭГ ТӨВИЙН УУЛЗВАРЫН ЗАМЫГ 16-НААС ХААНА
Image
Мобикомоос татгалзъя
Image
ТАНЫ ГАР УТСЫГ ТАГНАЖ БАЙГАА ЭСЭХИЙГ ХЭРХЭН МЭДЭХ ВЭ?
Image
Өргүй Монгол хөдөлгөөн "өр"-өө тэглэхийг шаардлаа
Image
Г.Эрхэмбаяр хамтлагийнхаа бүсгүйтэй хайр сэтгэлийн холбоотой болжээ
Image
Ц.Энхбаяр: С.Баярыг эргүүлэн тат, надад одоо айх зүйл байхгүй
Image
Б.Шижирбат "Авьяаслаг Америкчууд" шоунаас хасагдлаа
Image
Ерөнхийлөгч Х.Баттулга Батсүмбэрт ажиллана
Image
Хорхог бол Хор+Хог биш, Харин…
Image
Үсийг эрүүл болгох үс уналтын эсрэг жорууд хадгалаад аваарай
Image
Хүн дайраад осолын газраас зугтажээ
Image
ТӨВӨД ХҮМҮҮСИЙН УРТ НАСЛАДАГ НУУЦЫГ ЭРДЭМТЭД ИЛРҮҮЛЖЭЭ!
Image
Б.Бат-Энэрэл хүү 7 сарын 7-ны өдөр 7 цагт төрсөн
Image
Жүжигчин И.Одончимэг өдгөө 50 нас хүрч байгаа хэдий ч гэрлэх санал хүлээн авч олныг ангайлгав.
Image
Х.Баттулга: Эв нэгдлийг эрхэмлэсэн Ерөнхийлөгч байна
Image
Энэ зуны ээлжит одоор Б.Баярмаа тодров уу?
Image
Өнөөдөр ихэнх нутгаар бороотой
Image
Х.Баттулгын дараагийн зөвлөхөөр Д.Пүрэвдаваа томилогдох уу?
Image
Элчин сайд нарыг эгүүлэн татах тухай албан бичигт хариу өглөө
Image
Зөвхөн нийтийн галт тэргэнд харах боломжтой зүйлс /27 фото/
Image
С.Батцэцэг Хөдөлмөрийн баатар боллоо
Image
Энэ гайхалтай тенүүдийг хэрхэн тавмдаг гээч Тень тавих 20 санаа
Image
Голомт банкны зэс картын эзэмшигчид Эх орноороо хөнгөлөлттэй аялах боломжтой
Image
МУ-ын Ерөнхийлөгч Х.Баттулга: Зөвлөхүүдээ томилоно
Image
Түймэрт явсан залуусаараа аархая
Image
УИХ-ын гишүүн Л.Энх-Амгалан Ц.Содномдоржид хаш цагаан хөөргөө бэлэглэлээ
Image
Чингэлэгт даруулсан хүүхдийн биеийн байдал хүнд байна
Image
Түймэр тавьсан этгээдээр хохирлыг төлүүлжээ
Image
Дуучин бүсгүй тайзан дээр тогонд цохиулан нас баржээ
Image
Түрийвчинд тань мөнгө тогтохгүй байгаа бол та эдгээрийг хэрэгжүүлээд үзээрэй
Image
Маск "Энэ миний наадам" хошин шог
Image
ХӨВСГӨЛ НУУРЫН "ӨРХ" РҮҮ ОРСНЫ УЛМААС ОСОЛДЖЭЭ
Image
Францын экс ерөнхийлөгч Жак Ширак эмнэлэгт хүргэгджээ
Image
Хүүхдийн нүдний эрүүл мэндэд онцгой анхаарна
Image
Вьетнамд шинээр бүтээсэн “Алтан гүүр” олон жуулчдын анхаарлыг татсаар
Image
“5 Tones” тоглолт болно
Image
Буурал түүхээ буртагласан БУЛШ, ХИРГИСҮҮР тоногчдын балаг
Image
Монгол банкныхан өмнөх хэдэн жилд үнэхээр дураараа авирлажээ
Image
ЯПОНД АМАРЖСАН ЭХЧҮҮД ИЙМ ТАНСАГ ХООЛ ИДДЭГ
Image
“ХӨДӨЛМӨРИЙН АЮУЛГҮЙ БАЙДАЛ, ЭРҮҮЛ АХУЙ-2018” САРЫН АЯН ЭХЭЛЛЭЭ
Image
“Эрдэнэт” үйлдвэрийн ТУЗ-ийн төлөөллүүд хамтран хуралджээ
Image
ОХУ, БНХАУ олон улсын тулгамдсан асуудлуудаар хамтран ажиллахаа харилцан амлалаа
Image
23 жилийн дараа экс нөхөртэйгээ уулзсан И.Одончимэгийн итгэмээргүй үйлдэл олныг шуургиулж байна…
Image
ДИЗАЙНЕР Б.НОМУНГЭРЭЛ ТАЙЛАНДЫН ТОРГОНЫ ШОУНД ОРОЛЦОВ
Image
Бидний бие мах бодь гайхалтай "ид шид"-тэй гэдгийг та мэдэх үү
Image
Г.Мандахнаран Риогийн олимпийн талаар мэдээлэл хийж байна
Image
Баянхонгор аймагт сонгогчдын ирц 21,6 хувьтай байна
Image
ХООРОНДОО ХАРШИЛЖ ХОР БОЛДОГ ХООЛ ХҮНСНҮҮД
Image
Нөхөн сонгуульд намуудын гол хөзөр хэн байх бол
Image
Сүүлчийн хичээлийн дараа хаачих вэ
Image
Хөрсний нуралтын улмаас 48 хүн амиа алджээ
Image
Байгаль орчны салбар бие даасан яамтай болсны 30 жилийн ойг угтаж байгаль хамгаалагчид мэндчилгээ дэвшүүллээ
Image
Сар шинэтэй холбоотой БҮХ МЭДЭЭЛЛИЙГ эндээс үзээрэй
Image
Жирэмсэн эхийн эрүүл хооллолт
Image
Шалгалтын материал задалсан менежерийг шалгаж байна
Image
ХОЁРХОН ӨНДӨГ ХЭРЭГЛЭЭД ҮЕ МӨЧНИЙ ӨВЧНӨӨС ИНГЭЖ САЛААРАЙ!
Image
НУТГИЙН ЗӨВЛӨЛ ХҮҮХДҮҮДТЭЙ СУРГАЛТЫН ТЭТГЭЛГИЙН ГЭРЭЭ БАЙГУУЛЛАА
Image
Хумс тань хугараад байна уу?
Image
ГАДААДАД МЭРГЭЖИЛ ЭЗЭМШСЭН ЗАЛУУСЫН УУЛЗАЛТ БОЛЖ БАЙНА
Image
Р.Батсайхан: Үүл баатар дутуу мэдээллээр “НОХОЙ ШУУГИУЛААД” л явах юм
Image
ШАТАХУУНЫ ҮНИЙГ ЭСЭРГҮҮЦЭН ДУУТ ДОХИОГООР НЭГДЭХИЙГ УРИАЛАВ
Image
Image

Та унтахын ач тусын талаар мэдмээр байна уу?

Хооллолт, дасгал хөдөлгөөний нэгэн адил унтах нь эрүүл байхын бас нэгэн чухал хүчин зүйл юм.

Бусад эрүүл мэндийн олон сэдвийн нэгэн адил хүн өдөрт хэдэн цаг унтах хэрэгтэй талаар маш олон таамаг, маргаан байдаг. Зарим нь 7-оос олон цаг буюу 8-9 цаг унтах хэрэгтэй гэж байхад зарим нь 7-оос бага цаг унтах нь зүйтэй гэх мэт. Ийнхүү олон судалгаа хийгдсэний үр дүнд 7 ба түүнээс олон цаг унтах нь эрүүл мэндэд ашигтай гэдэг үзэл дээр санал нэгдсэн байдаг. Тэгвэл 7-оос багагүй цаг унтах нь эрүүл мэндэд хэрхэн ашигтай талаар зөвлөмж хүргэе.

Ой санамжийг сайжруулна. Таны тархи унтаж байхдаа илүү их ажиллаж байдаг гэдгийг сонсоод та гайхаж магадгүй. Хүн бөх унтсан үедээ сэрүүн байх үедээ сурч мэдсэн чадвар, ой санамжаа батжуулж, сайжруулж болдог байна. "Langone" Эрүүл Мэндийн Төвийн Профессор хэлэхдээ: "Хэрэв чи биеийн болоод оюун ухааны ямар нэгэн зүйл сурахыг хүсвэл , ямар нэгэн зүйл дээр төвлөрөх практикийн аргаар сурах боломжтой. Гэхдээ таныг унтаж байх үед болсон зүйл таныг тухайн зүйлийг илүү сайн сурахад нөлөөлнө." гэжээ. Энэ юу гэсэн үг вэ гэхээр, та маш сайн унтаж байх үедээ юмыг илүү сайн сурч бас ой ухаандаа тогтоож байдаг гэсэн үг байх нь. 

Амьдрах хугацааг уртасгана. Унтах нь амьдрах хугацаатай салшгүй холбоотой. Энэ нь маш олон талаар хүний биед нөлөөлж байдаг бөгөөд бидэнд ч мэдэгдэлгүйгээр удаан амьдрахад нөлөөлж байдаг байна. Хэрэв та чанартай сайн нойр, дасгал хөдөлгөөн, эрүүл хооллолтын тогтсон хэв маягтай бол урт удаан наслах ч юм билүү хэн мэдэх билээ. 

 

3. Үрэвслээс сэргийлнэ. Үрэвсэл нь хурц өвчин, зүрхний өвчин, цагаасаа өмнө хөгшрөх, үе мөчний үрэсвэл зэргээс үүдэлтэй байдаг. Маш бага эсвэл дутуу нойртой байх нь цусны даралт ихсэх өвчин үүсгэдэг. Нэгэн судалгаагаар дутуу нойртой явснаар С-идэвхит уураг нэмэгдэн зүрхний шигдээс үүсэхэд хүргэдэг болохыг тогтоожээ. Мөн дутуу нойртой явах нь хоол боловсруулах замын удаан хугацааны үрэвсэл болон ясны өвчин үүсэхэд нөлөөлдөг байна. 

Уран сэтгэмжийг нэмэгдүүлнэ. 7-оос доошгүй цаг унтсанаар та бидний биед гарч болох бас нэгэн бидний мэдэхгүй сайн нөлөө бол уран сэтгэмжийг нэмэгдүүлдэг явдал юм. Хэрэв та өглөө сэрэхдээ ямар нэгэн хүлээж тэвчихээргүй гайхалтай шинэ санаа өвөрлөн сэрсэн бол түүнийгээ өөрийн бүтээлч байдалтай хослуулаарай. Ингэснээр та ямар нэгэн ашигтай алхам хийж ч мэднэ шүү. 

5. Чанартай нойр таныг илүү идэвхитэй болгоно. Унтах нь та бидний бие организмыг хөдөлж бас ажиллах тэрхүү амьдралын баттерейгаар цэнэглэж байдаг маш чухал зүйл юм. Унтсанаар шинэ эрч хүчээр сэлбэгдэж сэрснийхээ дараа та аливаа үйл ажиллагаанд бэлтгэгдсэн байх ба хамгийн сайн чадвараа ашиглах эрч хүчтэй болсон байдаг.

 

6. Унтах нь анхаарлыг хурц болгодог. "Нойрны дутагдал гэж яг юу юм бэ?" гэдэг асуулт маш олон хүнд тулгардаг. Энэ нь таны биеийн авах ёстой нойрны зохистой хэмжээ юм. Хэрэв та зохистой хэмжээний нойр авч чадахгүй бол таны тархи ядарч дордож эхэлнэ. Хүүхдэд энэ нь маш хүндээр нөлөөлдөг  ба "ADHD-буюу Анхаарал дутагдлын хэт идэвхжилтийн доголдол" гэсэн шинж тэмдэг илэрч эхлэдэг. Дутуу нойртой байснаар насанд хүрэгсэд эрч хүч сулардаг бол хүүхэд хэт идэвхитэй болж аливаа зүйлд анхаарлаа төвлөрүүлэхэд хүндрэлтэй болдог.  

7. Бүтээмж нэмэгдэн, хичээлдээ сайжирна. Зарим хүмүүс дутуу нойртой байх нь сурах үйл явцад нөлөөлдөг гэдэгтэй санал нийлдэггүй. Хэрэв та хичээл дээрээ эсвэл ажил дээрээ хурхираад, унтаж байхдаа гаргадаг чимээгээ гаргаад байвал таны бүтээмжид нөлөөлөх нь ойлгомжтой. Бүр маш илэрхий харьцуулалт гарч эхлэдэг байна. 

8. Унтах нь жинд нөлөөлнө. Нойр болон хооллолт нь бие биетэйгээ маш сайн хамтарч ажилладаг. Унтах нь жинд нөлөөлөх маш олон шалтгаан байдаг ба сэдэлжих түвшин болон гармоны түвшинд нөлөөлдөг. Нойр муутай байх нь махан тарга үүсдэг талаар маш олон судалгаа байдаг. 

9. Таныг гэнэтийн осол аваараас урьдчилан сэргийлнэ. Маш олон судалгаагаар сүүлийн үед осол аваар нэмэгдэж байгаа нь дутуу нойртой явсантай холбоотой болохыг батласан байдаг. Чанартай нойр авах нь сэргэлэн цовоо болгож рефлексийг хэвийн байлгахад нөлөөлнө.

Орчуулсан: Ц. Дулмаа. 

 

СЭТГЭГДЭЛ

Comments


Fatal error: Call to undefined function write_cache() in /var/www/html/xac/ww.focusmedee.mn/cache_footer.php on line 6